Virtueel innovatie evenement

Doel: Veranderen Verbinden Klant: Arcadis Oplevering: Maart 2022

Arcadis

Virtueel innovatie evenement

Voor Arcadis organiseerden we Low Code Orange – the Citizen Development Makeathon, een 48 uur durend volledig virtueel innovatie-evenement, met een voorbereidende fase gebaseerd op Design Thinking.

Tijdens dit innovatie programma kregen 250 Arcadianen van over de hele wereld de kans om met data van zes wereldsteden te werken aan stedelijke uitdagingen. Ze ontwikkelden no- en low-code applicaties en dashboards. De live webcast, die 12 uur per dag duurde, bood deelnemers inspiratie en verbinding door middel van interviews met senior leiders van Arcadis en enthousiaste deelnemers.

Dit evenement gaf een boost aan het thema Citizen Development binnen Arcadis en bood medewerkers wereldwijd een memorabele leerervaring om hun digitale vaardigheden verder te ontwikkelen in contact te komen met collega's met dezelfde interesses.

Vraag

Hoe kunnen we onze medewerkers wereldwijd de kans geven om hun digitale vaardigheden te verbeteren, te verbinden met gelijkgestemde collega's en te ervaren hoe ze samen grote impact kunnen hebben?

Deelnemers: 250 geselecteerde deelnemers wereldwijd
Duur: 48 uur

Digitaal leiderschap

Arcadis is een wereldwijd ingenieurs- en adviesbureau dat duurzame oplossingen biedt voor stedelijke en milieu-uitdagingen. Ze werken aan projecten op het gebied van water, milieu, mobiliteit en gebouwen, met een sterke focus op innovatie en duurzaamheid. 

Om digitaal leider te zijn investeert Arcadis in medewerkers om hen te stimuleren zelf digitale tools te ontwikkelen met no- en low-code technologieën. De Low Code Orange Makeakthon bracht Arcadianen uit de hele organisatie bij elkaar om samen te werken in kleine, multi-discplinaire teams, waarbij snel prototypes werden ontwikkeld van digitale, data-gedreven oplossingen om grote uitdagingen van klanten op een innovatieve manier aan te pakken. Zo droegen deelnemers direct bij aan innovatie én versterken ze hun digitale vaardigheden door in een snelkookpan-setting te leren van elkaar en experts binnen de organisatie.

Doelgroep

De doelgroep waren ingenieurs, consultants, data-analisten en projectmanagers uit alle windstreken. Na een intensieve aanmeld- en selectieprocedure werden 250 Arcadianen geselecteerd om deel te nemen aan het programma. Na de kick-off call met alle deelnemers bestond het programma uit een voorbereidende fase gebaseerd op Design Thinking, waarin deelnemers hun teamgenoten ontmoetten en zich voorbereidden op de uitdagingen met data van 6 wereldsteden en natuurlijk de makeathon zelf: een 48-uur durend virtueel evenement met elke dag een live webcast van 12 uur per dag.

Wereldwijd.png
1.jpg

Live webcast

Om alle deelnemers wereldwijd in verschillende tijdzones te inspireren en verbinden konden zij tijdens het evenement 12 uur per dag kijken naar een live webcast. Met boeiende interviews van senior leiders van Arcadis, enthousiaste reacties van deelnemers en energieke muziek, om ook virtueel een echte gezamenlijke sfeer te creëren.

Het programma was ingedeeld in drie blokken van vier uur, waardoor elke tijdzone een eigen start en einde had om samen af te trappen en af te sluiten, en het werk soepel over te dragen aan de volgende tijdzones.

Freek Matheij - Arcadis

Samen met The Experience Office hebben wij het grootste virtuele event binnen Arcadis georganiseerd.

Vanaf het begin tot het eind heeft The Experience Office enorme drive gehad om er echt een succes van te maken, iets onvergetelijks, iets unieks, en dat is gelukt! Het was echt fantastisch en echt een team effort! Ik raad iedereen aan om contact op te nemen met The Experience Office als je een event wilt organiseren.

Heb je een vergelijkbare vraag?

Laten we kennis maken

Ja. Laten we kennismaken. Dat kan bellend, met koffie, bij een van onze Boost Events of met een gerichte Design Sprint waarin we samen jouw vraag uitdiepen en een passende oplossing ontwerpen.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.