Strategie bordspel

Doel: Onboarden Veranderen Klant: Knab Oplevering: Juli 2022

Knab

Strategie bordspel

In co-creatie met Knab maakten we 'Kudos'. Een uitdagend bordspel waarbij collega's in duo's vragen en dilemma's over de verschillende pijlers van de strategie beantwoorden. Bij elk goed antwoord scoort een team punten in de vorm van Kudos, liefde van de klant. Het team dat dit het best doet bindt de meeste ondernemende klanten aan zich en wint het spel. Een spel vol verbinding en spelplezier: met een beetje geluk, ondernemerschap en kennis van de strategie en waarden kom je een heel eind!

Vraag

Hoe zorgen we ervoor dat medewerkers zich betrokken voelen bij de strategie én in hun dagelijkse werk betere keuzes kunnen maken in lijn met de strategie?

Deelnemers: alle 500+ medewerkers van Knab én alle nieuwe collega's 
Inhoud: 122 vragen over de strategie verpakt in één bordspel

Win de klant voor je met kennis over de strategie

Knab wil de logische keuze zijn voor alle ondernemers en hun gezinnen, met als doel dat zij zich elke dag op hun gemak voelen als het gaat om hun financiën. Daarom is het zaak om in 'Kudos - The Knab Strategy Game' ervoor te zorgen dat klanten zo veel mogelijk van Knab houden. Hoe meer kudos, hoe meer ondernemende klanten de weg naar Knab vinden.

TheExperienceOffice_Dag_2_20240924_177 Groot.jpeg

Doel van het spel

Het doel van Kudos is dat Knab collega’s de strategie in eigen woorden kunnen vertellen, begrijpen wat de strategie voor hun rol betekent en in dagelijkse werkzaamheden keuzes kunnen maken met de Knab-strategie in hun achterhoofd. En dat alles in een leuke ervaring vol teamgevoel.

Er zijn vragen in vijf verschillende categorieën, gebaseerd op de strategische peilers en proposities van Knab. Er zijn kennis-, inschatting- en toepassingsvragen. Bij de toepassingsvragen krijgen duo's de kans om strategische richting zo goed mogelijk toe te passen op een situatie uit de praktijk gegrepen.

TheExperienceOffice_Dag_2_20240924_221 Groot.jpeg
TheExperienceOffice_Dag_2_20240924_259 Groot.jpeg

Verzamel kudos en bind klanten 

Kudos wordt gespeeld in duo’s om discussie en gesprekken te stimuleren en zo de strategie eigen te maken. Het doel voor spelers is om zogenaamde kudos (liefde van de klant) binnen te halen en daarmee ook nieuwe klanten te binden. Je wint als duo kudos door zoveel mogelijk te weten over de Knab strategie. 

TheExperienceOffice_Dag_2_20240924_206 Groot.jpeg

Onboarding

Inmiddels wordt Kudos nog elke maand gespeeld met alle nieuwe collega's in de onboarding om hen op een leuke en verbindende manier direct kennis te laten maken met de strategie van Knab.

Heb je een vergelijkbare vraag?

Laten we kennis maken

Ja. Laten we kennismaken. Dat kan bellend, met koffie, bij een van onze Boost Events of met een gerichte Design Sprint waarin we samen jouw vraag uitdiepen en een passende oplossing ontwerpen.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.