Digitale onboarding-game

Doel: Onboarden Ontwikkelen Klant: Boskalis Oplevering: Oktober 2022

Boskalis

Digitale onboarding-game

Om alle nieuwe collega's wereldwijd een goede onboarding te geven ontwikkelden we voor Boskalis de digitale onboarding-game Energy Island. In een 60 minuten durende online escape room bouwt een onboardingsgroep van nieuwe collega's samen aan een fictief prestigieus project: een energy island. Om dit te doen hebben ze informatie nodig uit alle hoeken en gaten van hun onboarding, ‘sharepoint’ en de rijke Boskalis-historie. Ze ervaren waar Boskalis voor staat, leren elkaar (nog) beter kennen en bovenal: ze beleven de trots van werken voor ’s werelds grootste en innovatieve baggermaatschappij.

​Een online onboarding game vol teamgevoel en spelplezier waarbij alle belangrijke inhoud uit de onboarding voorbij komt. Elke opgeloste opdracht helpt het team verder in het spel. Zo vergroten nieuwe collega’s op een leuke en uitdagende manier hun netwerk binnen Boskalis.

Vraag

Hoe leren we onze nieuwe collega’s elkaar kennen en laten we ze tegelijkertijd de trots van werken voor Boskalis voelen?

Deelnemers: alle nieuwe medewerkers
Ontwikkeltijd: 3 maanden

Speelduur: In 60 minuten beleven nieuwe medewerkers samen de belangrijkste informatie uit hun onboarding.

Onboarding

Boskalis is een toonaangevende wereldwijde aannemer in baggeren en offshore-diensten, die oplossingen biedt voor baggeren, offshore transport en installatie, evenals maritieme diensten, sleep- en bergingswerkzaamheden en binnenlandse infrastructuurprojecten. Met 11.000 medewerkers is Boskalis actief in 90 landen. 

Elke maand starten meer dan 50 nieuwe collega's bij Boskalis, die Boskalis allemaal goed wil onboarden om zich snel thuis te voelen in de organisatie. De onboardingsdag van nieuwe medewerkers vond sinds twee jaar volledig online plaats. Boskalis wilde dit moment anders inrichten, meer gericht op verbinding en plezier, waarbij collega's op een speelse manier in aanraking komen met informatie die ze eerder in de onboarding digitaal ontvangen hebben.

TheExperienceOffice_Dag_1_20170607_177 Groot.jpeg

Doelgroep

De doelgroep voor de onboardinggame zijn alle nieuwe medewerkers, 50+ elke maand. Van Abu Dhabi tot aan Nederland, van fleet engineer tot financial controller, alle collega's spelen deze game in gemengde teams.

TheExperienceOffice_Dag_1_20170607_151 Groot.jpeg
TheExperienceOffice_Dag_1_20170607_176 Groot.jpeg

Van cultuur tot strategie

Tijdens de game komen spelers opdrachten tegen over allerlei thema's om Boskalis te leren kennen, van de missie en kernwaarden tot de strategische peilers en van de rollen in de organisatie tot projecten op trots op te zijn. Spelers ervaren waar Boskalis voor staat, leren elkaar (nog) beter kennen en bovenal: ze beleven de trots van werken voor ’s werelds grootste en innovatieve baggermaatschappij.

Zo heeft Tjeerd dit project beleefd

Het maakt me trots dat elke maand zoveel nieuwe Boskalis medewerkers wereldwijd vol plezier hun onboarding beleven dankzij onze game. 

In de onboarding zat (en zit) enorm veel informatie. Het was de kunst om samen met het projectteam van Boskalis te bepalen wat de kern van al die informatie was en deze informatie vervolgens op een interessante manier te verpakken. Uiteindelijk wil je tijdens een onboarding, naast de praktische informatie, met name het 'Boskalis-gevoel' overbrengen. Nieuwe collega's laten ervaren waar ze samen voor staan, hoe ze samenwerken en wat de trots van de organisatie is. Gezien de positieve reacties zijn we daar goed in geslaagd!

TheExperienceOffice_Dag_1_20170607_185 Groot.jpeg

Heb je een vergelijkbare vraag?

Laten we kennis maken

Ja. Laten we kennismaken. Dat kan bellend, met koffie, bij een van onze Boost Events of met een gerichte Design Sprint waarin we samen jouw vraag uitdiepen en een passende oplossing ontwerpen.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.